Mijn marketingstage bij That’s Called Strategy

Blogpost

Mijn marketingstage bij That’s Called Strategy

Ben jij op zoek naar een stageplaats? Spreekt That’s Called Strategy jou aan? Ben jij benieuwd wat ik allemaal heb geleerd en mogen doen tijdens mijn stage? Dit kom jij allemaal te weten in deze blogpost. Hi, ik ben Lisa en ik heb bij TCS mijn stage gelopen. Laat mij jou overtuigen waarom hier stage doen een no-brainer is! Ik vertel je graag over mijn ervaringen, taken, geleerde vaardigheden en mijn persoonlijke groei. Ook krijg je van mij drie tips voor je komende stage!

Marketingstage That’s Called Strategy

Misschien heb jij de website al helemaal doorgespit? Of misschien ken jij That’s Called Strategy helemaal nog niet. Geen zorgen, ik vertel je alles wat je moet weten over dit bedrijf.

That’s Called Strategy (TCS) is een eenmanszaak van Valérie, waar ze zich focust op digitale marketing. Denk maar aan ijzersterke strategieën, gepersonaliseerde marketingplannen, contentmarketing, SEO, en meer. Bij TCS krijg je niet één taak voor je hele stage. Nee, je krijgt de mogelijkheid om te ontdekken wat jij binnen marketing wilt doen.

TCS staat voor rust en eenvoud, maar ook personalisatie. Valérie focust op haar klanten, hun noden en behoeften. Daarom kiest ze ervoor om 1-op-1 coaching te geven, maar ook als je als ondernemer een community nodig hebt, ben je hier aan het juiste adres. Tijdens je stage word je goed begeleid. Valérie helpt je als je vastzit, geeft je de kans om zelf te groeien en leren, en met gepaste feedback tilt ze je naar een hoger niveau.

Maar waarom heb ik voor deze stage gekozen? Heel simpel: ik wist niet waarin ik mij binnen marketing wilde verdiepen. Ik zocht een stageplaats waar ik veel verschillende taken kon uitvoeren. Tijdens mijn zoektocht kwam ik op de website van That’s Called Strategy terecht. De website straalde kracht uit en ik had meteen interesse om verder te kijken naar wat het te bieden had. Al snel kwam ik bij de zelfbeschrijving van Valérie terecht. De manier waarop ze zichzelf voorstelde, vond ik zo interessant. Ik voelde haar kracht en passie voor haar bedrijf. TCS vinkte alles af van mijn denkbeeldige lijstje voor een marketingstage. Dus besloot ik een mail te sturen met mijn CV en motivatiebrief.

Op het moment van mijn stagezoektocht zat ik in het buitenland, dus ik had wat stress over een mogelijke fysieke sollicitatie. Gelukkig kon het sollicitatiegesprek online plaatsvinden. Ja, hier had ik toch wel stress voor, want ik had nog nooit een sollicitatiegesprek gehad. Maar Valérie had van tevoren laten weten waar ze naar ging vragen, waardoor ik me goed kon voorbereiden.

Eens het sollicitatiegesprek begon, verdween alle stress. Valérie was precies zoals ik me had voorgesteld: krachtig en vol passie. Het gesprek verliep heel vlot. Ze vroeg wat ik wilde leren uit deze stage en hield rekening met mijn wensen en groeidoelen. Kort na het gesprek kreeg ik te horen dat ik stage mocht lopen bij TCS!

Benieuwd naar welke taken ik tijdens mijn stage heb mogen uitvoeren? Lees snel verder!

Stageactiviteiten

Hoe zagen mijn stagedagen eruit? Altijd anders! Er was nooit een vaste planning, omdat er veel verschillende projecten tegelijkertijd liepen, dus planning was heel belangrijk.

Ik begon mijn stage met een online cursus over SEO. Voordat ik iets moest uitvoeren, gaf Valérie mij eerst de theorie (aan de hand van een online cursus). Op deze manier kon ik eerst leren en daarna meteen toepassen. SEO is voor elke ondernemer belangrijk en het is ook een taak die gedurende mijn hele stage steeds terugkwam. Het is geen taak die je in een paar dagen af hebt; je moet regelmatig terugkeren om te zien welke zoekwoorden werken.

Naast SEO mocht ik ook mijn creativiteit uiten door contentmarketing voor klanten te doen. Dit omvatte het voorbereiden van Instagram-posts, het bedenken van contentideeën en het inplannen van alles. Het leuke aan content maken voor verschillende klanten was dat elke klant andere bedrijfsactiviteiten had en dus ook verschillende soorten content nodig hadden.

Dit was precies wat ik zocht in een stageplaats: genoeg variatie in taken. Als ik iets te lang moet doen, vind ik het al snel repetitief en minder leuk. Maar ook mocht ik strategieën bedenken voor klanten, audits maken en kijken wat ze kunnen verbeteren om te groeien. Dit was weer iets anders dan de contentcreatie, maar ook erg leuk om te doen.

Daarnaast heb ik nog veel andere kleine taken mogen uitvoeren, zoals werken aan de website, brainstormen over een nieuwe lancering, samenwerkingsvoorstellen opstellen, een lijst maken met potentiële klanten, enzovoort. Heel wat zaken dus om mij bezig te houden. En als ik iets niet leuk vond of ergens vast zat, dan nam Valérie het over en hielp ze me verder.

Uitdagingen

In het begin vond ik het moeilijk om zelf beslissingen te nemen. Ik was onzeker en wist niet of mijn werk goed genoeg was uitgevoerd. Gelukkig is Valérie iemand die duidelijke feedback geeft. Ze legt precies uit hoe ze iets zou aanpassen en waarom. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik iets compleet verprutst had; alles verliep altijd heel vlot.

Ik kreeg altijd een goed overzicht van de taken die ik moest uitvoeren. Het was nooit compleet nieuw voor mij; ik kon altijd makkelijk inpikken en mijn ideeën rond de taak vormen.

Persoonlijke groei

Deze stage heeft aanzienlijk bijgedragen aan mijn persoonlijke en professionele groei. Ik heb geleerd om meer zelfvertrouwen te hebben in mijn eigen kunnen en om zelfstandig beslissingen te nemen. Ik heb ontdekt welke aspecten van marketing mij het meest interesseren en waar ik verder in wil groeien.

Mijn marketingstage bij That’s Called Strategy

3 Tips voor jouw toekomstige stage

  1. Organiseer je werk: Gebruik tools zoals to-do lijsten, planners, of projectmanagementsoftware om je werk georganiseerd te houden. Dit helpt je om deadlines te halen en je taken efficiënt te beheren.
  2. Vraag om feedback: Feedback is essentieel voor groei. Wees niet bang om feedback te vragen en te gebruiken om jezelf te verbeteren.
  3. Stel vragen: Als je iets niet begrijpt, wees dan niet bang om vragen te stellen. Dit toont je interesse en bereidheid om te leren.

Conclusie

Mijn stage bij That’s Called Strategy was een ongelooflijk leerzame en waardevolle ervaring. Ik heb niet alleen veel geleerd over marketing, maar ook over mezelf en mijn toekomstige carrière. Valérie’s begeleiding en de variatie in taken hebben mijn stage tot een groot succes gemaakt. Ik zou iedereen aanraden om bij TCS stage te lopen als je op zoek bent naar een plek waar je kunt groeien en je talenten kunt ontdekken.

Wens je graag meer te weten over stage bij That’s called strategy? Neem contact op met Valérie. Stuur jouw CV en motivatiebrief naar [email protected].

Wil je jouw vragen meer weten over mijn stage? Stuur mij een DM op instagram.

Stressvrij marketingplan of gewoon stressvrije marketing? That's Called Strategy gaat samen met jou aan het werk!

Ik ben Valérie, nice to meet you

Als gepassioneerde marketingexpert help ik ambitieuze ondernemers zoals jij bij hun online marketing, zodat ze een verpletterende indruk
maken met hun digitale merk. Impact creëren is m’n ding en samen smeden we een ijzersterk en stressvrij marketingplan.

Met een master en postgraduaat op zak, aangevuld met maandelijkse bijscholingen, ben ik de ervaren marketeer die ervoor zorgt dat jij en je bedrijf next level kunnen gaan. 

Bovendien hou ik van doeners die vastberaden zijn om te slagen en grenzen te verleggen. Durf jij het aan om je bedrijf een duwtje in de rug te geven en je dromen werkelijkheid te laten worden?

Stap uit de schaduw, spring in de spotlights en word de go-to expert binnen je vakgebied.
Vul ons formulier in en ontvang een uitnodiging om een kennismakingsgesprek in te plannen.