Trends in de beautybranche

Blogpost

Trends in de Beautybranche

Het afgelopen jaar heeft de beautybranche een aantal opmerkelijke trends gezien. Online winkelen voor beautyproducten is enorm toegenomen, vooral tijdens het coronatijdperk. Consumenten streven naar natuurlijke schoonheid, duurzame producten en een positief lichaamsbeeld. Gepersonaliseerde marketing en e-commerce zijn essentieel geworden. Deze trends bieden kansen voor bedrijven om te groeien in deze steeds veranderende markt.

Ieder jaar en ieder seizoen zijn er nieuwe trends en ontwikkelingen binnen de beautysector.
Valérie van That’s called strategy. zet ze even op een rij:

Online verschuivingen en de opkomst van beauty e-commerce

Het evolueert razend snel en ook de consument is klaar om steeds nieuwigheden te ontdekken.
Zo is er tijdens het coronatijdperk al een serieuze shift geweest van offline naar online. De
health- en beautybranche, waaronder de beautysector valt, hoort inmiddels tot de top 5 met de
grootste online bestedingen.

Zelfvertrouwen en natuurlijke schoonheid

De consument koopt vandaag ook schoonheidsmiddelen om zich zelfzeker te voelen. De
consument gebruikt cosmetica niet om een compleet ander beeld van zichzelf te creëren, maar
om hun goede eigenschappen te accentueren en daarmee de beste versie van zichzelf te laten
zien. Zo willen ze natuurlijk ouder worden. Botox is uit den boze, workouts voor je gelaat om de
elasticiteit en de doorbloeding te stimuleren is in. Zo kan je een behandeling in je salon
aanbieden, maar denk ook een de roze quartz stenen en rollers waar de consument thuis mee
aan de slag kan. Verder hebben we ook steeds minder tijd maar willen we wel kwalitatieve
behandelingen. De behandelingen moeten dus korter duren maar met hetzelde resultaat. Denk
hierbij aan micro treatments.

Duurzaamheid en bewuste consumptie

Vervolgens speelt duurzaamheid ook een rol. Duurzaamheid staat hoog op de agenda voor veel consumenten, wat heeft geleid tot een groeiende vraag naar producten die gemaakt zijn van natuurlijke ingrediënten en veganistisch zijn. De focus ligt op het verminderen van de ecologische voetafdruk en het ondersteunen van ethische praktijken in de beauty-industrie.

Lichaamspositiviteit en bodycontouring

We willen allemaal gezond leven, af van die cellulite en een strak lichaam. Bodycountouring
wint daarom eveneens aan belang.

Gepersonaliseerde marketing en e-commerce

Ook gepersonaliseerde marketing is heel belangrijk. De klant wil een gepaste oplossing voor
zijn of haar huidprobleem. We hadden het al even over online; een webshop met een duidelijke
indeling en een eenvoudige bestelmodule is daarom essentieel. Onthoud dat klanten lui zijn en
dus onmiddellijk resultaat wensen voor waar ze naar op zoek zijn. Je aantal online verkopen
zullen opmerkelijk stijgen.

Wens je graag meer te weten over hoe je je business kunt optimaliseren of een betere
positionering kunt realiseren? Neem contact op met Valérie van That’s called strategy.

Stressvrij marketingplan of gewoon stressvrije marketing? That's Called Strategy gaat samen met jou aan het werk!

Ik ben Valérie, nice to meet you

Als gepassioneerde marketingexpert help ik ambitieuze ondernemers zoals jij bij hun online marketing, zodat ze een verpletterende indruk
maken met hun digitale merk. Impact creëren is m’n ding en samen smeden we een ijzersterk en stressvrij marketingplan.

Met een master en postgraduaat op zak, aangevuld met maandelijkse bijscholingen, ben ik de ervaren marketeer die ervoor zorgt dat jij en je bedrijf next level kunnen gaan. 

Bovendien hou ik van doeners die vastberaden zijn om te slagen en grenzen te verleggen. Durf jij het aan om je bedrijf een duwtje in de rug te geven en je dromen werkelijkheid te laten worden?

Stap uit de schaduw, spring in de spotlights en word de go-to expert binnen je vakgebied.
Vul ons formulier in en ontvang een uitnodiging om een kennismakingsgesprek in te plannen.