4 tips voor een website met meer sales

Blogpost

4 tips voor een website met meer sales

Voor een website die meer sales genereert, zijn vier aspecten cruciaal. Ten eerste: behoud consistente branding voor herkenning. Zorg vervolgens voor een heldere menustructuur voor eenvoudige navigatie. Gebruik begrijpelijke taal om producten en diensten duidelijk te maken. Tot slot, implementeer een duidelijke call-to-action om bezoekers aan te zetten tot actie. Met deze strategieën kun je de conversie op je website maximaliseren.

“Your website is the window of your business. Keep it fresh, keep it exciting.”
– Jay Conrad Levinson
Jouw website is jouw visitekaartje. Stuur je een mailing, maak je een Facebook- of
Instagrampost,…. Als mensen iets willen bestellen of boeken bij jou dan worden ze
doorverwezen naar jouw website. Je dient een uitstraling te creeëren die je ideale klant
aanspreekt. Een website die in een oogopslag weergeeft waarvoor consumenten bij je terecht
kunnen, wie je bent, wat jouw waarden zijn, hoe je te werk gaat, .. .

Ik geef je graag 4 tips voor een website met meer sales mee om ervoor te zorgen dat je website converteert en dat een bezoeker – die eenmaal geland is op je website – de stap zet om, of een bestelling te plaatsen, of een afspraak te maken.

1. Jouw branding doorvoeren

Zodra je gestart bent met je zaak heb je bepaalde kleuren, lettertypes, icoontjes ontwikkelt. Je
hebt een branding gemaakt en deze dient doorgevoerd te worden in al je kanalen. Dat zorgt voor
herkenning en vertrouwen. Ook je fotografie is een onderdeel van je branding. Foto’s laten
maken door een professionele fotograaf waarbij er een zekere sfeer gecreerd is kan je ook
gebruiken op je website. Vergeet ook niet jezelf in de kijker te zetten zodat mensen meteen zien
wie je precies bent of bij wie ze terecht kunnen.

2. Duidelijke menustructuur

Niks is zo vervelend als consument met te zoeken naar iets waarover je toevallig gelezen hebt in
de stories of in de posts op sociale media. Je wil als consument snel kunnen schakelen en
meteen weten waar je meer informatie kan vinden over de behandeling of meteen het product
bestellen op de webshop. Bij het maken en opbouwen van je website denk je dus best niet na
over wat voor jou werkt, maar ga je na hoe jouw klant denkt.

3. Begrippen en terminologie

Voor jou klinken alle ingrediënten, productnamen en behandelingen logisch, maar dat is niet altijd
zo voor jouw klant. Welke resultaten brengen de producten en/of behandelingen met zich mee.
Als je deze weergeeft zal dit ook voor de consument veel duidelijker zijn.

4. Een duidelijke opdracht

De consument is lui en als jij hem of haar niet de juiste aanwijzingen geeft om op de knop te
drukken waarbij hij of zij de behandeling boekt of het product aankoopt, dan blijven jouw sales uit.
Neem jouw klant mee in zijn of haar beleving. Waar is deze juist naar op zoek en welke oplossing
kan je aanbieden? Zorg je er ook voor dat deze consument getriggert wordt om over te gaan tot
deze aankoop?

Heb je nog geen website en wil je hier graag werk van maken of wil je een grondige analyse van
jouw website maken? Neem contact op met Valérie van That’s called strategy.

Wens je graag meer te weten over hoe je je website kunt optimaliseren of een betere
positionering kunt realiseren?

Ben je nog opzoek naar dé toolkit die je helpt om je bedrijf succesvol te runnen? Download dan zeker mijn gratis toolkit.

Stressvrij marketingplan of gewoon stressvrije marketing? That's Called Strategy gaat samen met jou aan het werk!

Ik ben Valérie, nice to meet you

Als gepassioneerde marketingexpert help ik ambitieuze ondernemers zoals jij bij hun online marketing, zodat ze een verpletterende indruk
maken met hun digitale merk. Impact creëren is m’n ding en samen smeden we een ijzersterk en stressvrij marketingplan.

Met een master en postgraduaat op zak, aangevuld met maandelijkse bijscholingen, ben ik de ervaren marketeer die ervoor zorgt dat jij en je bedrijf next level kunnen gaan. 

Bovendien hou ik van doeners die vastberaden zijn om te slagen en grenzen te verleggen. Durf jij het aan om je bedrijf een duwtje in de rug te geven en je dromen werkelijkheid te laten worden?

Stap uit de schaduw, spring in de spotlights en word de go-to expert binnen je vakgebied.
Vul ons formulier in en ontvang een uitnodiging om een kennismakingsgesprek in te plannen.